بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

راه های پیشگیری و در مان بیماری ها چیست

  • ۰
  • ۰


درمان سریع و خانگی سرفه کودکان

درمان سرفه کودکان ، دلیل خس خس سینه
سرفه های خشک شبانه یا سرفه های شدید همراه با خس خس سینه در بچه ها باعث نگرانی والدین می شود ، در این شرایط از روش های طبیعی و سریع درمان سرفه کودکان غافل نشوید.

نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن

سرفه یکی از بیماری های رایج تنفسی است که معمولاً کودکان 5 سال و کوچکتر را به خصوص در فصل زمستان درگیر می کند ، گاهی شدت سرفه ها تقریباً شبیه علائم آنفولانزا هستند برای همین والدین را دچار نگرانی می کنند تا درجستجوی راهی باشند برای درمان سریع این مشکل.
به گفته ی متخصصان سرفه های شدید در کودکان خردسال می تواند علل دیگری به جز سرماخوردگی داشته باشد عللی شامل :آسم ،تولد زودرس و آلرژی .

سرفه هایی همراه با خس خس سینه

عفونت روی تارهای صوتی نای و مجرا های هوا تاثیر می گذارد و منجربه بروز سرفههای شدید می شود ، از نشانه های سرفه های عفونی خس خس سینه و تغییر صدا است . برای درمان این بیماری به طور طبیعی نسخه های زیادی درمنزل وجود دارد که پیش از این در مطالب مختلف نمناک به آنها اشاره کرده ایم.
درمان سرفه کودکان

قبل از درمان سرفه کودکان علت خس خس سینه و خشکی سرفه را بدانید

نشانه های سرفه عفونی
آبریزش بینی
سرفه های شدید
گرفتگی بینی
التهاب حنجره
مشکلات تنفسی
خستگی و آشفتگی
قرمزی پوست لب 

توصیه های غیر دارویی برای درمان سرفه کودکان

بخور اولین توصیه برای درمان سرفه های خشک
نفس کشیدن در فضاهایی که بخار وجود دارد سرفه را تسکین می دهد به همین منظور داخل حمام بروید در را ببندید آب گرم را باز کنید ، نزدیک دوش بایستید و 10دقیقه نفس کشید.
 
رطوبت برای درمان سرفه لازم است
یکی ازعلل این سرفه هامثل خیلی از بیماری های دیگر میتواند خشکی باشد پس یکی از فاکتورهای مهم درمان رفع آن تلقی می شود ،کودکان کوچک با شیر مادر و بزرگترها با آب ولرم ،سوپ،  آب نارگیل به راحتی می توانند مجرای تنفسی خود را مرطوب کنند. مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه ازجمله تجویزهای پزشکان بوده است، افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود.
درمان سرفه کودکان
خوردنی های خانگی و طبیعی برای درمان سرفه کودکان
هوای خنک ولی نه سرد
هوای خنک خلط سینه را پاک و تنفس را بهبود می بخشد برای درمان خانگی آن 10 تا 20 دقیقه سوار ماشین شوید و شیشه ها را پایین دهید تا هوای خنک و تازه وارد ماشین شود ، این هوای در حال حرکت که بایستی خنک باشد نه سرد می تواند سرفه های خشک را التیام بخشد ؛ راه دیگر برای احساس این خنکی بخور سرد است.
استراحت
استراحت یکی از بخشهای مهم درمان به شمار می رود اما بهتر است در حالت مناسب به خوابید تا آسان تر نفس بکشید ، در این شرایط باید سر کودکان را بالاتر بگذارید تاسرفه کاهش یابد برای نوزادان شیب درست کنید تا راحت تر باشند . دقیق باشید و توجه کنید که هنگام خوابیدن کودک و نوزاد در وضعیتی که شما فراهم کرده اید به خوبی تنفس می کنند.
فضای آرام
اگر کودکتان دچار این بیماری است با آرامش دادن به او و پرت کردن حواسش به بازی و کتاب استرسش را پایین آورید چون استرس سرفه را تشدید می کند این راه حل ساده یکی از توصیه های همیشگی متخصصان کودکان است.
عسل نسخه قدرتمند درمان سرفه کودکان و بزرگسالان
کی از مواد غذایی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، عسل است. این ماده مفید در کودکان یک سال به بالا راهکاری خوب برای تسکین سرفه است. می توان یک قاشق مرباخوری عسل را در نصف لیوان شیر حل کرد و روزی 2 بار آن را مصرف کرد. یکی دیگر از راه های مصرف عسل، حل کردن آن در چای و لیمو ترش است.
روغن های گیاهی برای تسکین سرفه کودک
روغن های گیاهی به باز کردن راههای تنفسی و کاهش سرفه کمک می کند البته از قبل مطمئن شوید کودکان برای مصرف این روغن هابه اندازه کافی بزرگ شده اند و حتما ابتدا روی پوستشان تست کنید تا ببینید آلرژی ندارند . برای درمان سرفه کودکان بهترین روش استفاده از روغن های گیاهی به ترتیب زیر است :
روغن های نارگیل و اسطوخودوس را با چای آویشن ترکیب و روی سینه اش بمالید و خوب ماساژ دهید.
شلغم فراموش نشود
شلغم، گیاهی با ارزش غذایی بالاست و در درمان آسم و سرفه های خلط دار موثر بوده و  میکروب کش و ضد باکتری قوی ای است. در واقع شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری های تنفسی دارد.
  • ۹۸/۰۳/۲۹
  • محسن قهرمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی