بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

راه های پیشگیری و در مان بیماری ها چیست

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 
 
تلقین فرایند روانشناختی است که به وسیله آن خود فرد یا دیگری افکار، احساسات یا رفتار فرد را هدایت می‌کند و بر ناخودآگاه انسان اثر می‌گذارد.

تلقین یک فرایند روانشناختی است که شاید درباره آن زیاد شنیده باشیم اما چقدر در مورد کارآمدی واقعی آن می‌دانیم؟ آیا آنگونه که می‌گویند می‌تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد و یا حتی موجب تغییر در سلامتی ما شود؟ در این مقاله با این فرایند روانشناختی بیشتر آشنا می‌شویم.

 

تلقین چیست؟

تلقین فرایند روانشناختی است که به وسیله آن یک شخص افکار، احساسات یا رفتار شخص دیگری را هدایت می‌کند. به عبارت دیگر به فرایندی گفته می‌شود که از طریق آن پاسخی غیرانتقادی بر اثر محرکی برانگیخته شود.

در روان‌شناسی اجتماعی این اصطلاح معمولا این فرایند را به رابطه‌ای نسبت می‌دهد که در آن فرد یا گروه از نمادها به صورت محرک استفاده می‌کند تا پاسخ‌های غیرانتقادی را در افراد یا گروه‌های دیگر، یا در خود بیدار کند.

 

تاریخچه کشف تلقین

قوانین این فرایند توسط دکتر امیل کوئه داروساز و روان‌شناس فرانسوی پایه‌گذاری شدند. دکتر کوئه روزی در داروخانه خود مشغول کار بود که یکی از بیمارانش با عصبانیت وارد داروخانه شد و با همان حالت شروع به اعتراض کرد و گفت: آقای دکتر تمام داروهایی که به من داده‌اید بی‌تاثیر هستند.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
دژاوو یا همان آشناپنداری، احساسی است که ما در مواجهه با یک موقعیت کاملا جدید تجربه می‌کنیم، به گونه‌ای که به طرز جدی تصور می‌کنیم قبلا آن را دیده‌ایم. اما آیا واقعا اینگونه است؟ واقعا دژاوو چیست؟ در این مقاله جواب سوالتان را خواهید گرفت.
دژاوو چیست؟
 
ستاره | سرویس روانشناسی - برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در موقعیتی قرار می‌گیریم و به طرز عجیبی احساس می‌کنیم آن صحنه یا آن مکان را قبلا دیده‌ایم. اما این واقعا ممکن نیست. ما می‌دانیم که این حادثه یا موقعیت کاملا جدید است. اگر برای شما هم سوال است که چه برسرمان می‌آید که اینگونه تصور می‌کنیم و می‌خواهید بدانید که «دژاوو چیست؟» مقاله‌ی زیر از «دکتر آرت مارکمن» را بخوانید.
  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
آموزش هیپنوتیزم به صورت مرحله مرحله از رهاسازی ذهن شروع شده، سپس به آرامسازی بدن می‌رسد و سپس فرد وارد خلسه شده و آماده تلقین‌پذیری می‌گردد.

هیپنوتیزم از دور شاید خیلی اسرارآمیز به نظر بیاید اما در واقع امروزه هیپنوتیزم مدرن برای درمان مشکلات رفتاری مانند عدم اعتماد به نفس، اضطراب، عادت‌های ناپسند، ترس و انواع فوبی به کار می‌رود. همچنین از هیپنوتیزم برای تقویت حافظه، کاهش وزن و ترک سیگار نیز استفاده می‌کنند. در ادامه با هیپنوتیزم قدری آشنا شده و سپس مراحل آموزش هیپنوتیزم به روشی ساده را شرح می‌دهیم.


هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم یا خوابگری شاخه‌ای از علم روانشناسی است که در آن به وسیله تلقین، شخص در حالت خاصی از هوشیاری قرار می‌گیرد. حالتی طبیعی از ذهن که طی آن، ذهن روی موضوع خاصی متمرکز می‌گردد، آگاهی محیطی کاهش می‌یابد، تغییرات مفیدی در امواج مغزی ایجاد می‌شود و تلقین پذیری در مورد موضوعات مورد توافق فرد افزایش می‌یابد.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
آرامش در بارداری از بیماری های احتمالی که می‌تواند در اثر استرس برای فرزندشما پیش آید جلوگیری می کند. با راه های آرامش در بارداری آشنا شوید.

آرامش در بارداری (تکنیک های دست یابی به آرامش در بارداری)


استرس بخشی طبیعی از زندگی افراد به حساب می‌آید، اما برای سلامت فرزندتان مهم است که راهکارهایی برای ایجاد آرامش در بارداری درخود پیدا کنید. مهلت سر رسید امور، ترافیک خیابان و درگیری های فردی با افراد خانواده و دوستان عوامل استرس‌زایی هستند که در طی بارداری نیز مانند گذشته با آنها مواجه هستید. اگرچه مقدار کم استرس در واقع برای بدنتان مفید است و با تحریک سیستم ایمنی، بدن شما را برای مقابله با جراحت یا آلودگی احتمالی آماده نگه می‌دارد، اما استرس مزمن می‌تواند شما را خسته و فرسوده کند. اگر دوران بارداری پر استرسی داشته باشید، این حالت ذهنی شما ممکن است بر روی سلامت فرزندتان تاثیر بگذارد.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
پارگی زودرس کیسه آب در بارداری (Premature rupture of membranes) پدیده مرسومی است که زنان در دوران بارداری امکان مواجهه با آن را خواهند داشت. در این مقاله با اقدامات لازم به هنگام مواجه با پارگی زودرس کیسه آب آشنا شوید.

پارگی زودرس کیسه آب در بارداری چیست؟


ستاره | سرویس سلامت - یکی از مشکلاتی که ممکن است زنان باردار با آن مواجه شوند پارگی زودرس کیسه آب است. اگر به این عارضه که در هر زمانی از بارداری ممکن است رخ بدهد، بی توجهی شود ممکن است خطراتی را متوجه مادر و جنین کند. در ادامه اقداماتی که باید در این شرایط با توجه به زمان بارداری خود انجام دهید،‌ به خوبی توضیح داده شده است.   

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
رابطه جنسی در بارداری در یک بارداری طبیعی و عادی ممانعتی ندارد. با نکات و توصیه‌های رابطه جنسی در بارداری آشنا شوید. مقاربت باعث سقط نمی شود

عکس رابطه جنسی در بارداری
 

بارداری احساس شما نسبت به رابطه جنسی را تغییر می‌دهد و این تغییر ممکن است باعث افزایش میل یا کاهش آن شود. مثل بسیاری دیگر از موارد در دوران بارداری، در مورد میل جنسی نیز باید از هورمون‌های بدنتان ممنون (یا ناراضی) باشید. برای بعضی از خانم‌ها، بارداری یک اشتیاق جنسی و میل به معاشقه را به همراه می‌آورد. این افراد با رشد سینه‌ها احساس رضایت بیشتری داشته و ارتباط بهتری با بدن‌شان که حالا یک زندگی دیگر در آن درحال رشد است برقرار می‌کنند. برای خانم‌های دیگر مساله دقیقا برعکس است. بارداری باعث می‌شود یک حس غیرمعمول و زمخت داشته و بیشتر از رابطه جنسی به استراحت و خواب علاقه‌مند باشند. بعضی دیگر هم بسته به وضعیت هورمون‌هایشان هر روز ممکن است یکی از این حالت‌ها را تجربه کنند.

  • محسن قهرمانی