بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

راه های پیشگیری و در مان بیماری ها چیست

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید

 

 

سرطان سینه, علائم سرطان سینه, نشانه های سرطان سینه

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد

 

9 علامت احتمالی سرطان سینه
سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
ساک حاملگی محفظه‌ای است که در ابتدای بارداری تشکیل می‌شود و پس از آن جنین تا زمان تشکیل شدن جفت در آن رشد می‌کند. این کیسه در سونوگرافی قابل مشاهده است.
سونوگرافی

ستاره | سرویس مادر و کودک - بعد از اینکه نتیجه تست بارداری خانگی مثبت شد، و آزمایش خون بارداری را تایید کرد، نوبت به آزمایش فراصوت (سونوگرافی) برای تایید نهایی بارداری می‌رسد. زمانی که اولین بار برای سونوگرافی مراجعه می‌کنید، پزشکتان ممکن است درباره حضور یا عدم حضور کیسه حاملگی صحبت کند. اما کیسه حاملگی دقیقا چیست و چه زمانی در سونوگرافی نشان داده می‌شود؟ بودن یا نبودنش چه معنایی دارد؟ اگر ساک حاملگی باشد، اما به نظر خالی برسد، چه؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه این مطلب دریافت خواهید کرد.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
تمرینات کگل در بارداری تمریناتی است که به آسان شدن زایمان و بی اختیاری ادرار کمک می‌کند. با نحوه انجام تمرینات کگل در بارداری آشنا شوید.

تمرینات کگل در بارداری - تمرینات کیگل در بارداری

همزمان، بزرگ شدن رحم و وزن نوزاد بر روی عضلات کف لگن فشار می‌آورد و ممکن است ضعیف شوند. این تغییر اصلا مساله مناسبی نیست؛ زیرا این عضلات از اعضای درون لگن حفاظت می‌کنند (عضلاتی همانند مثانه، مجرای خروجی مثانه، رحم و راست روده) و ادرار را کنترل می‌کنند. تمرینات کگل برای کمک به این مساله ایجاد شده‌است. تمرینات کگل که با نام پزشک مبدع این روش نامگذاری شده است باعث تقویت عضلات کف لگن می‌شود؛ این مساله باعث می‌شود وضع حمل آسان‌تر شده و از بی اختیاری ادرار پیشگیری می‌کند. همچنین این تمرینات می‌تواند رابطه‌ی جنسی را لذت بخش‌تر نماید.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
تنگ کردن واژن با تمرینات کگل و وزنه‌های مخروطی و متد نخ و عمل جراحی لابیاپلاستی ممکن است و آب انار و قرص و کرم‌ تنگ کننده واژن توصیه نمی‌شود
ستاره | سرویس سلامت - گشادشدن و یا کشیدگی آلت تناسلی زنان (واژن یا مهبل) اتفاقی است که با بالا رفتن سن و در اثر زایمان برای اکثر زنان اتفاق می‌افتد. در برخی از زایمان‌های طبیعی به علت بزرگ بودن جنین خارج کردن جنین از رحم با مشکل رو به رو می‌شود که در این صورت پزشک ماما لبه‌های پایینی واژن را پاره می‌کند و پس از زایمان آن را می‌دوزد.
یکی از روش‌های تنگ کردن واژن دوختن بیشتر واژن پس از زایمان طبیعی است که البته این عمل با ریسک زیادی همراه است. چرا که اگر تنگ شدن بیش از اندازه واژن به رابطه جنسی دردناک منجر شود، سردی زنان پس از زایمان و رابطه جنسی دردناک می‌تواند آن ها را برای همیشه از رابطه جنسی لذت بخش محروم کند.
 
تنگ کردن واژن ، تنگ کردن آلت تناسلی  ، تنگ کردن مهبل ، گشادی واژن
 
یکی از روش‌های درمان گشاد شدن واژن استفاده از عمل زیبایی واژن و یا عمل زیبایی لابیاپلاستی است که با این عمل جراحی واژن به حالت طبیعی خود قبل از زایمان طبیعی و دوره‌ی جوانی باز می‌گردد و می‌تواند احیا کننده‌ی روابط جنسی لذت‌بخش دوران جوانی باشد.
  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
مدیریت استرس به ما کمک می‌کند تا با استفاده از امکاناتی که در ما و محیطمان وجود دارد بر فشار روانی فایق آمده و آن را به سطح بهینه برسانیم.
استرس زمانی شروع می‌شود که بدن ما با شرایطی بیش از توان جسمی، روانی و یا احساسی خود روبه روست. در برخورد با شرایط استرس زا ابتدا با واکنش‌های فیزیکی و علایم جسمانی در بدنمان روبرو می‌شویم، مثل تپش قلب، تعریق، عضلات منقبض، تنگی نفس، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی و... ؛ روان ما عصبی، بی طاقت، نگران، هشیارافراطی، دلواپس، افسرده می‌شود.

همه ما با تحمل میزان معینی از استرس زندگی می‌کنیم. هدف ما حذف استرس نیست، بلکه فراگیری چگونگی استفاده از آن به منظور کمک به خود است. استرس کمتر از حد، عامل خمودگی است و در ما احساس خستگی و رخوت بر جای می‌گذارد. از سوی دیگر، استرس مفرط تنش ایجاد می‌کند. آنچه ما بدان نیازمندیم، یافتن سطح بهینه و مطلوبی از استرس است که ما را برمی‌انگیزد، ولی ما را در خود غرق نمی‌کند.

 

چگونگی مدیریت استرس

همانطوری که منابع زیادی برای استرس وجود دارد، امکانات بسیاری هم برای مدیریت آن وجود دارد.

  • محسن قهرمانی