بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

راه های پیشگیری و در مان بیماری ها چیست

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 گلو درد را بدون دارو درمان کنید

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و .... از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

در میان بیماری‌های شایع کودکان در این فصل از سال، علایم برخی بیماری‌ها مانند آلرژی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار شبیه همدیگرند


تصویر بیماری‌های‌ زمستانی ‌در کودکان


 آلرژی یک بیماری فصلی است. آلرژی بینی به‌صورت ترشح‌ سفیدرنگ بینی، خارش، عطسه و سرفه بدون تب تظاهر می‌کند. آلرژن‌ها 3 گروه هستند: آلرژن‌های غذایی مانند گوجه‌فرنگی، توت‌‌فرنگی، کیوی. آلرژن‌های تماسی مانند گردوغبار، آلودگی هوا و پولن‌های گیاهی.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

فصل سرما و کاهش دمای هوا به معنای آغاز و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی فصلی و افسردگی است اما با توصیه های غذایی ساده می‌توان از تمام بیماری‌های فصل پاییز و زمستان در امان ماند. تغییر هر فصل به معنای تغییر شیوه زندگی و ورود بیماری های جدید است.


اما با کمی دقت در عادات تغذیه ای و رفتاری می توان از ابتلا به بیماری های مختلف در امان ماند و فصلی بدون ابتلا به بیماری را گذارند.

سم زدایی کنید : خوراکی هایی با القاب سم زدا وجود دارند که می توانند وضعیت سلامتی را بهبود بخشند. برای مثال چکاندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن می تواند به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس نیز می تواند همین خاصیت را داشته باشد.

از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید : اگر در منطقه سیبری و هوای فوق العاده سرد زندگی می کنید به مصرف غذاهای پر چرب روی ببرید اما در غیر این صورت از مصرف غذاهای خیلی چرب در زمستان بپرهیزید زیرا مصرف غذاهای چرب هیچ تاثیری در گرم شدن بیشتر شما ندارد نه غذاهای چرب و نه غذاهای شیرین. علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می تواند تاثیر منفی بر کبد داشته باشد و به بیماری های کبدی منجر شود.


منیزیم علیه افسردگی و خستگی : اگر احساس خستگی و افسردگی مفرط می کنید به مصرف منیزیم بپردازید زیرا خوراکی های حاوی منیزیم می توانند علیه افسردگی و خستگی بتازند. بهترین مواد غذایی که سرشار از منیزیم هستند عبارتند از سبزی هایی مانند

ر و البته مکمل های دارویی نیز می توانند مفید باشند.

مصرف پروتئین را افزایش دهید : مصرف پروتئین می تواند شما را از حالت افسردگی و خواب آلودگی در فصل زمستان دور نگه دارد پس در وعده صبحانه خود خوراکی هایی که دارای مقادیر قابل توجهی از پروتئین هستند را بگنجانید. از میان خوراکی های حاوی پروتئین می توان به مواردی مانند آجیل ها، دانه های روغنی، تخم مرغ و پنیر اشاره کرد.

مصرف آب روزانه را افزایش دهید : در زمستان باید آب بیشتری به نسبت تابستان در اختیار بدن قرار بگیرد گرچه کمتر این نیاز را در فصل زمستان احساس می کنیم. نوشیدن حداقل ۱.۵ لیتر آب در زمستان توصیه می شود.

منبع :
  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

نوروویروس: این بیماری نیز در فصل زمستان شایع است. نورو ویروس‌ها گروهی از ویروس‌ ها هستند که سبب التهاب معده و دیواره روده‌ بزرگ (گاستروآنتریت) می ‌شوند. نوروویروس ‌ها گاهی مسمومیت غذایی هم نامیده می ‌شوند، زیرا آنها از طریق غذای حاوی این ویروس انتقال می ‌یابند. هنگامی که مردم به اسهال و استفراغ ناشی از نوروویروس ها مبتلا هستند، مهمترین نکته نوشیدن مایعات و آب برای جلوگیری از کم آبی بدن است. کودکان و افراد مسن باید بخصوص بیشتر از این نظر محافظت شوند چون بیشتر در معرض خطر هستند. با نوشیدن مایعات و در واقع آب درمانی، می توان خطر دهیدراتاسیون را کاهش داد.دردناک شدن مفاصل: بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت گزارش می دهند که در زمستان علائم بیماری شان وخیم تر می شود. سفتی و درد مفاصل در زمستان با ورزش ورزانه و تمرینات جسمی می تواند کاهش یابد. شنا در این میان یک ورزش ایده آل و بسیار مناسب برای مفاصل است.

زخم های سرد: این زخم ها گروهی از تاول های کوچک هستند که در هر نقطه از بدن می توانند ظاهر شوند. این زخم ها بسیار دردناک و ناخوشایند هستند و به دیگران هم منتقل می شوند زیرا ناشی از عفونت ویروسی هستند که می توانند با تب یا سرماخوردگی فعال شوند. درمان خاصی برای زخم های سرد وجود ندارد اما کاهش سطح استرس، گرفتن حمام گرم و پیاده روی می تواند مفید باشد. از طریق جلوگیری از انتقال عفونت های ویروسی مانند جلوگیری از ظرف غذای مشترک، بوسیدن افراد و یا عدم دست زدن به منطقه عفونت می توان از این زخم ها جلوگیری کرد.

حمله قلبی: حملات قلبی در زمستان شایع تر است آن هم به دلیل افزایش فشار خون و فشار بیشتر بر روی قلب. گرم ماندن در خانه و نگه داشتن درجه حرارت اتاق به میزان ۲۱ درجه سانتی گراد یا ۷۰ درجه فارنهایت، استفاده از بطری آب گرم یا پتو برقی برای گرم نگه داشتن رختخواب و پوشش مناسب برای بیرون رفتن از خانه شامل کلاه، شال گردن و دستکش می تواند در جلوگیری از حمله قلبی در زمستان موثر باشد.





نشانگان رینود: این پدیده با سرد شدن دستها و انگشتان خود را نشان می دهد. سرد شدن دستها نشانه ای از گردش خون ضعیف در عروق خونی است. در موارد شدید دارو باید برای کاهش علائم بکار رود. پرهیز از کشیدن سیگار یا نوشیدن کافئین، پوشیدن دستکش گرم، جوراب و کفش هنگام بیرون رفتن در هوای سرد می تواند مفید باشد.

پوست خشک: این مشکل هم در زمستان بسیار شایع است چون میزان رطوبت کم می شود. بر خلاف باور عموم لوسیون های مرطوب کننده و کرم ها توسط پوست به طور کامل جذب نمی شود. بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست بعد از حمام کردن و قبل از خواب است.

افراد مبتلا به این بیماری شاید ناچار باشند در بیشتر روزهای سرد در خانه بمانند بخصوص زماین که باد می وزد. پوشاندن دهان و بینی، مصرف به موقع داروها و به همراه داشتن اسپری راه نجات بیماران از عود بیماری است.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

بیماری کبد چرب به‌دلیل انباشته شدن چربی در سلول‌های کبد به‌وجود می‌آید. وجود چربی در کبد امری طبیعی است، ولی اگر میزان چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شود.

 

تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و التهاب‌‌ها، آسیب‌پذیرتر می‌کند. با این مطلب همراه باشید تا با ۱۲ راه برای درمان خانگی کبد چرب آشنا شوید.

 


حتما بخوانید: علائم، راه‌های درمان و پیشگیری از کبد چرب

بیماری کبد چرب به دو نوعِ کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی تقسیم می‌شود. علت اصلی بروز کبد چرب الکلی، مصرف بیش از اندازه‌ی الکل است درحالی‌که عواملی غیر از سوءمصرف الکل در ابتلا به کبد چرب غیرالکلی دخالت دارند.

به غیر از مصرف بیش از حد الکل، عواملی مانند کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع ۲، هپاتیت ویروسی، کاهش وزن سریع و سوء‌تغذیه می‌توانند در بروز کبد چرب مؤثر باشند.

معمولا بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد. هرچند ممکن است علائمی مانند دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها و … در برخی افراد ظاهر شود. از این رو تشخیص درست و به‌موقعِ بیماری کبد چرب، پیش از شروع روند درمان ضروری است.

تاکنون درمان قطعی‌ِ کبد چرب شناسایی نشده است ولی عوارض منفی این بیماری می‌تواند با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و درمان‌های خانگی تا حد زیادی کاهش یابد.

غذاهایی که برای بیماری کبد چرب مضرند

۱. الکل

درمان خانگی کبد چرب - الکل یکی از مهمترین عوامل ابتلا به کبد چرب است.

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید، به‌هیچ‌وجه الکل مصرف نکنید. کبد چرب نمی‌تواند با سرعت کافی الکل را تجزیه کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، علت بروز کبد چرب در افراد الکلی تنها به‌خاطر سوء‌مصرف الکل نیست، الکل موجب بروز التهاب و ایجاد سم در بدن می‌شود. حتی اگر به کبد چرب غیرالکلی هم مبتلا هستید، بهترین کار این است که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.

۲. غذاهای سرشار از کربوهیدرات

از مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و ذرت تا حد امکان خودداری کنید. تا جایی که می‌توانید مصرف نان‌هایی را که از آرد سفید تهیه شده‌اند، کاهش بدهید. مصرف زیاد کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده (مانند آردهای سفید که فیبر و مواد مغذی آنها جدا شده است) باعث افزایش سطح انسولین خون می‌شود. حساسیت به انسولین خود یک عامل کلیدی در بروز کبد چرب است.

از مصرف محصولات تهیه‌شده از غلات کاملی که بر روی برچسب‌شان عبارت «غنی‌شده» نوشته شده است، خودداری کنید. اگر گاهی هوس خوردن نان به سرتان زد، نان تازه بخرید. اگر قصد مصرف برنج هم داشتید، برنج قهوه ای گزینه‌ی بهتری نسبت به برنج سفید است.


حتما بخوانید: یک رژیم کم کربوهیدرات شامل چه خوراکی‌هایی می‌شود؟

۳. نوشیدنی‌های پُر از شکر

نوشابه‌های گازدار، نوشابه‌های انرژی‌زا و بسیاری از آبمیوه‌ها سرشار از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی‌اند. این شکر وارد شده به بدن می‌تواند منجر به بروز کبد چرب شود. بدن‌تان نمی‌تواند شکر موجود در یک قوطی نوشابه (که محتوی ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر است) را تجزیه کند و این امر بر روی کبدتان تأثیر منفی می‌گذارد.

براساس تحقیقات دانشگاه پزشکی آتلانتا شکر (به‌خصوص فروکتوز) می‌تواند باعث بروز و پیشرفت کبد چرب غیرالکلی شود. بین شکر و افزایش چاقی، چربی خون و مقاومت به انسولین رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد.


حتما بخوانید: مصرف شکر چه تاثیری بر عملکرد روانی شما دارد؟

۴. غذاهای فرآوری‌شده

روغن‌های هیدروژنه، شکر تصفیه‌شده، غذاهای حاضری و سوسیس و کالباس برای بدن‌تان سمی هستند. نیترات و نیتریت که در بسیاری از این غذاها از جمله سوسیس و کالباس یافت می‌شوند، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ دارند. شربت ذرت با فروکتوز بالا که در غذاهای فرآوری‌شده یافت می‌شود، از مهم‌ترین عوامل بروز کبد چرب است و برای بهبود این بیماری، باید مصرف این‌گونه غذاها را متوقف کنید.


حتما بخوانید: آیا خوراکی‌های ارگانیک واقعا مغذی‌تر و سالم‌تر هستند؟

 درمان خانگی کبد چرب

۱. سرکه‌ سیب

درمان خانگی کبد چرب - سرکه سیب برای درمان کبد چرب و التهابات کبدی مفید است.

سرکه‌ی سیب اولین پیشنهاد ما برای درمان خانگی کبد چرب است. این ماده‌ی غذایی به کاهش تجمع چربی در کبد کمک می‌کند و در کاهش وزن مؤثر است. علاوه بر اینها سرکه‌ی سیب به عملکرد درست کبد و کاهش التهابات کبد نیز کمک می‌کند.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از سرکه‌ی سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب خام و تصفیه‌نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. می‌توانید به آن عسل هم اضافه کنید. دوبار در روز و پیش از مصرف غذا آن را میل کنید. این کار را برای چند ماه ادامه بدهید.


حتما بخوانید: خواص سرکه سیب چیست؛ آشنایی با ۶ خاصیت معجزه‌آسا

۲. لیموترش

لیموترش ویتامین سی بالایی دارد. این ویتامین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود به کبد کمک می‌کند تا با تولید آنزیمی به نام گلوتاتیون، اثرات سموم را بر کبد خنثی کند. بنابراین لیموترش با خاصیت سم‌زدایی‌اش به‌عنوان یک درمان خانگی کبد چرب شناخته می‌شود و به بهبود کبد چرب کمک می‌کند. همچنین ترکیب دیگری که در لیموترش وجود دارد، نارنجین نام دارد و در کاهش التهابات کبدی مؤثر است.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از لیموترش

آب نصف یک لیموترش را در یک لیوان آب بریزید و آن را میل کنید. این کار را دو یا سه بار در روز و به‌مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید دو تا سه لیموترش را برش بزنید، در ظرف آبی بریزید و آن را در بازه‌های منظمی میل کنید.


حتما بخوانید: ۸ فایده‌ نوشیدن آبلیمو و عسل قبل از صبحانه

۳. گیاه قاصدک

گیاه قاصدک گزینه‌ی مناسبی برای درمان خانگی کبد چرب است. این گیاه به تجزیه‌ی چربی جمع‌شده در کبد کمک می‌کند و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. براساس تحقیقاتی که نتایج آن در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است، عصاره‌ی برگ قاصدک می‌تواند در پیشگیری و درمان چاقی مرتبط با کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشد.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از گیاه قاصدک

یک قاشق چای‌خوری ریشه‌ی خشک‌شده‌ی قاصدک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درپوشی روی آن بگذارید. می‌توانید کمی عسل به آن بیفزایید تا از خواص عسل نیز بهره‌مند شوید و نوشیدنی‌تان را خوشمزه‌تر کنید. روزانه سه فنجان از این نوشیدنی را میل کنید. این کار را به‌مدت چند هفته ادامه بدهید. همچنین می‌توانید از برگ قاصدک در سالادها و غذاها استفاده کنید.

اگر در دوران بارداری به‌سر می‌برید یا به بیماری دیابت مبتلا هستید، از مصرف این گیاه خودداری کنید.

۴. چای سبز

درمان خانگی کبد چرب - چای سبز در بهبود کبد چرب موثر است.

براساس نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی بین‌المللی پزشکی مولکولی به چاپ رسید، چای سبز با دارا بودن مقادیر بالای کاتچین به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و موجب کاهش چربی موجود در کبد بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می‌شود. علاوه بر اینها چای سبز جزو بهترین خوراکی‌های چربی سوز است و به کاهش وزن کمک کند.

برای محافظت از کبدتان و اسیر نشدن در دام کبد چرب، روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز میل کنید.


حتما بخوانید: خواص چای سیاه؛ ۱۱ خاصیت این نوشیدنی گرم و دلچسب

۵. زردچوبه

زردچوبه با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های ارزشمند، می‌تواند درمان خانگی مؤثری برای بیماری کبد چرب باشد. براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ی داروهای چین منتشر شد، زردچوبه می‌تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک کند. با این حال هنوز به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

زردچوبه قدرت بدن در هضم چربی را بالا می‌برد، بنابراین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، زردچوبه به سم زدایی از کبد نیز کمک می‌کند.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از زردچوبه

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در ۲ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوشد. آن را دوبار در روز بنوشید. این نوشیدنی را به‌مدت چند هفته مصرف کنید.

  • می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل و روزی یک‌بار میل کنید.
  • اگر کپسول یا مکمل‌های زردچوبه را پیدا کردید، می‌توانید آنها را نیز با نظر پزشک‌تان مصرف کنید.

۶. شیرین بیان

می‌توانید از شیرین بیان برای درمان بیماری‌های کبد، خصوصا کبد چرب غیرالکلی استفاده کنید. براساس تحقیقات صورت‌گرفته، عصاره‌‌ی ریشه‌ی شیرین بیان در کاهش فعالیت آنزیم‌های ترانس‌آمیناز (شامل آنزیم‌های آلانین آمینوترانسفراز و آسپارتات آمینوترانسفراز) در بیماری کبد چرب غیرالکلی مؤثر است. همچنین شیرین بیان از آثار منفی فلزات سنگین و سموم بر کبد جلوگیری می‌کند.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از شیرین بیان

  • نصف قاشق چای‌خوری ریشه‌ی شیرین بیان را به یک فنجان آب داغ بیفزایید. روی آن درپوشی بگذارید و اجازه بدهید به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دوبار در روز میل کنید.
  • می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با دو قاشق چای‌خوری عسل ترکیب و روزی یک‌بار آن را میل کنید. این کار را به‌مدت چند هفته تکرار کنید.
  • قبل از مصرف مکمل‌های شیرین بیان، بهتر است با پزشک‌تان مشورت کنید چون ممکن است بعضی از این مکمل‌ها با داروهای فشار خون، دیابت و داروهای کورتیکواستروئید تداخل دارویی داشته باشند.

۷. پاپایا

درمان خانگی کبد چرب - پاپایا در درمان کبد چرب و سایر بیماریهای کبد موثر است.

براساس آیورودا (علمی باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود) میوه و دانه‌‌ی پاپایا برای درمان بیماری کبد چرب مفید است. همچنین پاپایا در چربی سوزی نیز مؤثر است. چربی موجود در غذا نقش مهمی در بروز بیماری کبد چرب دارد.

درمان خانگی کبد چرب با استفاده از پاپایا

۵ یا ۶ دانه‌‌ی خشک پاپایا را آسیاب کنید. پودر حاصل را با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب و دوبار در روز میل کنید. این کار را به‌مدت یک ماه ادامه بدهید.

  • روزی یک برش از پاپایای رسیده را به‌همراه عسل میل کنید.
  • پاپایای خام را در سوپ و سالادتان بریزید و مصرف کنید.

۸. سبزیجات خام

براساس مطالعه‌ای که در «European Journal of Medicinal Chemistry» به چاپ رسید، ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات، میوه‌ها و گیاهان برای درمان بیماری کبد چرب مفیدند. بنابراین افزودن این مواد به رژیم غذایی بسیار ضروری است.

یک راه مناسب برای بهره‌مندی از خواص سبزیجات، گرفتن آب آنهاست. با این کار می‌توانید تا حد زیادی آسیب‌های واردشده به کبد را جبران کنید. مصرف آبِ سبزیجات، هضم و جذب آنها را آسان‌تر می‌کند. سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم، کاهو، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، چغندر و کرفس در سم‌زدایی کبد مؤثرند.

۹. ریشه‌ی زنجبیل

درمان خانگی کبد چرب - ریشه زنجبیل در بهبود کبد چرب موثر است.

خوراکی‌هایی که فیبر بالایی دارند، به سلامتی دستگاه گوارش، جلوگیری از بیماری‌های گوارشی و تسریع سم‌زدایی از بدن کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال ریشه‌ی زنجبیل برای دستگاه گوارش مفید است. با جوشاندن برش‌های زنجبیل در چای سبز یا آب، می‌توانید چای زنجبیل درست کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل را به غذاهایی مانند سوپ بیفزایید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

 زمستان است و سرماخوردگی.بیماری به ظاهر ساده‌ای که می‌تواند شما را چند روز از کار و زندگی بیندازد و اگر بدن ضعیفی داشته باشید، بارها در طول فصول سرد سال کلافه تان کند.


اگر همان ابتدای سرماخوردگی چند راه ساده خانگی را امتحان کنید و البته حواستان به رعایت چند نکته هم باشد، می‌توانید از شدیدتر شدن سرماخوردگی جلوگیری کنید و سریع تر به روال عادی زندگی برگردید.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

هنگامی که دمای بدن از حالت طبیعی بالاتر است تب دارید. در واقع دمای حدود سی و هفت درجه سانتی گراد دمای طبیعی بدن است. اما دمای طبیعی برای کودکان با بزرگسالان فرق می کند.

مطابق موسسه ملی سلامتی، کودک زمانی تب دارد که دمای بدنش بالاتر از سی و هفت و نیم درجه سانتی گراد باشد اما بزرگسال زمانی تب دارد که دمای بدنش بالاتر از سی و هفت و دو درجه یا سی و هفت و نیم درجه سانتی گراد باشد.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

آنفولانزا یکی از عفونت های ویروسی دستگاه تنفس است که توسط ویروسی به همین اسم ایجاد می شود، ویروس آنفولانزا سه نوع دارد.

 تعداد حملات آنفولانزا در کودکان نیز از بزرگسالان بیشتر است و شیوع بیماری با آغاز فصل سرما بسیار زیاد می شود و در عرض ۲-۳ هفته در بین اطرافیان فرد بیمار رواج پیدا می کند.

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰

آنفولانزای جدید یک بیماری تنفسی است و در اثر ویروس جدیدی که ترکیبی از چند نوع ویروس آنفولانزا است، به وجود آمده است.

علائم آنفولانزای نوع جدید شبیه به علائم آنفولانزای معمولی است که چهار علامت اصلی آن تب بالای 38 درجه، سردرد، گلو درد و سرفه است

  • محسن قهرمانی
  • ۰
  • ۰
   
چگونه از ابتلا به انفولانزا پیشگیری کنیم

آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی مسری است که عامل آن ویروس های آنفلوانزا است. شدت بیماری از موارد خفیف تا شدید متغیر است. آنفلوانزا سالانه حدود تا درصد از افراد جوامع را درگیر می کند.

انتقال ویروس در جامعه سریع است به طوری که بیشترین میزان بروز بیماری در عرض تا هفته از شروع بیماری در جامعه رخ می دهد. کسانی که در خطر بالای عوارض این بیماری هستند شامل افراد پیرکودکان زنان باردار و بعضی از بیماران خاص می باشند.

  • محسن قهرمانی