بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

بیماری های واگیر دار

چگونه با بیماری ها مبارزه کنیم

راه های پیشگیری و در مان بیماری ها چیست

  • ۰
  • ۰

به چه دلیل بعد از خوردن غذا عرق می کنیم


صورت، لب‌ها، پیشانی، بینی و سر برخی از افراد پس از خوردن غذاهای تند و پرادویه عرق می‌کند. برای بسیاری از افراد این واکنش کاملا طبیعی است.

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

اما عرق کردن صورت پس از خوردن هر گونه غذایی نشان‌دهنده‌ی وضعیتی است که به آن عرق کردن چشایی یا تعرق زیاد چشایی گفته می‌شود. همچنین این نوع عرق کردن فقط هنگام غذا خوردن شروع نمی‌شود، بلکه حتی موقع فکر کردن یا صحبت کردن درباره‌ی غذا نیز آغاز می‌شود.

نشانه‌های رایج تعرق چشایی عبارت‌اند از عرق کردن، ملتهب شدن، قرمز شدن و احساس ناراحتی در سطح گونه. از علایم نادرتر می‌توان به احساس گرما هنگام جوییدن اشاره کرد.

تعرق چشایی می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد و روی کیفیت زندگی افراد تأثیری بسیار بدی بگذارد. براساس تحقیقی که سود (Sood) و همکارانش انجام داده‌اند، تعرق چشایی «می‌تواند باعث اختلال زیادی در حضور اجتماعی افراد شود، چراکه نیاز دائم به پاک‌کردن صورت باعثِ ترجیحِ ماندن در خانه می‌شود.» به‌بیان دیگر نیاز دائم به پاک‌کردن عرق از روی صورت ممکن است خروج از خانه را برای افراد دشوار کند.

رایج‌ترین نشانه‌ی تعرق چشایی سندروم فری (Frey) است. سندروم فری به تعرق و قرمز شدن در اندامی که عصب گوشی-گیجگاهی در آنها توزیع شده مربوط می‌شود. عصب گوشی-گیجگاهی حس را در اطراف سر ایجاد می‌کند. به سندروم فری سندروم تعرق شدید گونه نیز گفته می‌شود.

سندروم فری چیست؟

سندروم فری تاحدی نادر است؛ به‌طوری‌که در هر سال در کمتر از ۲۰۰۰۰ نفر از مردم آمریکا تشخیص داده می‌شود.

سندروم فری در اصل نتیجه‌ی عملکرد نادرست اعصابی است که مسئول بزاق‌آوری، تعریق و التهاب هستند. پس از اینکه لوسیا فری (Lucia Fery)، عصب‌شناس فرانسوی در سال ۱۹۲۳ این حالت را به صورت «سندروم عصب گوشی-گیجگاهی» توضیح داد، نام او روی این سندروم گذاشته شد.

فری پس از درمان یک سرباز لهستانی که غده‌ بناگوشی‌اش در اثر جراحت گلوله آسیب‌ دیده و پس از آن به تعرق چشایی مبتلا شده بود، گزارشی منتشر کرد که جزئیات این بیماری را شرح می‌داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی